петък, 14 януари 2011 г.

Първи опити в направата на ръчна хартия

          Процеса на правене на ръчната х-я не е сложен. Нужен е опит и мноооого проби докато започнеш да се доближаваш до желаните резултати. Красотата е в тънкостите и детайлите. Предизвикателството е в експериментирането. Никога не можеш да си сигурен в това какъв ще е крайният резултат. И като всяко ръчно направено нещо, всяко следващо изделие е уникално и неповторимо. Заредено с много положителна енергия, любов и носещо в себе си частичка от създателя му.


          Съвсем наскоро се зароди у мен желанието да правя ръчна хартия. Някак спонтанно и съвсем случайно стана. Исках...имах желание..., но не знаех как. Тогава започнах да търся в интернет нещичко, но това, което намерих някаk не ми беше достатъчно. Тогава мъжът ми ме насочи към блога b&g handmade. Започнах да експериментирам и с всеки следващ експеримент се увличах все повече и повече. 


                                                   Първите ми по-успешни творби са:



          1/ Суха и хербаризирана тревичка/ клонче. Т.к. не е хербаризирано както е по правилата, клончето е обемно. За да не изпадне от листчето се наложи да го запечатам със салфетка.




          2/ Щъркел с вградени пера, пух и конци в хартията. За момента това е моята гордост. Отне ми повече от 1ч. докато го направя, но резултата си заслужаваше.




          3/ Днес опитах да вградя насекомо в х-ята. За целта използвах една пеперуда, която намерих в мазето. Беше умряла и се беше хербаризирала. Тялото й обаче се оказа по-обемно от колкото си мислех и поради тази причина не успях да я вградя измежду хартиените фибри. Запечатала съм я със салфетка и дано се получи, защото ми трепна ръката и салфетката се нагъна.Конците са вградени в х-ята. В момента съхне. Идея нямам какво ще се получи и заради това реших да я снимам докато все още е във водата. В следващите дни ще кача снимка и на изсъхналата вече композиция.






Нещата от ръчна хартия биха могли да имат множество приложения като:
   1/ покани - за рожден ден, сватби или други по вид мероприятия.
   2/ визитки - оригинална и уникална по своята същност, такава визитка несъмнено ще направи добро и най-важното, запомнящо се първо впечатление за своя притежател
   3/ поздравителни картички - това в повечето случаи е личен жест, жест на внимание и уважение. Една ръчно изработена картичка ще донесе огромна радост на своя получател и увереност, че е ценен и важен за вас. 
   4/ пано - направено с вкус, въображение и голяма доза любов би предало завършеност в интериора на всеки дом, офис, заведение и пр.


   Много и разнообразни неща биха могли да се направят от ръчна хартия. Нужно е само въображение и онази тайна съставка, която придава неповторим привкус на всяко нещо към което се прибави, а именно - любов.


   Ако си харесате някои от нещата, които съм публикувала или искате нещо индивидуално, по ваша идея/ проект, може да ми пишете на e-mail: daniela_iordanova@mail.bg



Няма коментари:

Публикуване на коментар